Júniusi Boldogságórák

A fenntartható boldogság hónapja

Az 1.a-ba eljött mindenkinek a saját tündére, és elhozta a “kívánság-kavicsaikat”, ami arra is alkalmas, hogy boldogságot, örömöt, jókedvet kívánhassuk magunknak a nehezebb pillanatokban.

Közös rajzot készítettek az 1-b-sek, párban boldog ábécét írtak a gyerekek, és megkapták a Jobb veled a világ oklevelet is. 

A 2.a és 2.b-ben újra átbeszélték a tanév boldogságóráinak témáit. Mindenki elmondhatta melyik volt számára a legérdekesebb, legkedvesebb, illetve mi volt rá a legnagyobb hatással az idei foglalkozások közül. Felidézték mindazokat a pozitív érzelmeket, melyek segítségükre lehetnek a boldogság elérésében, valamint annak fenntartásában. Elolvasták a „Kék madár” meséjét, majd rajzot készítettek hozzá. Ismét előkerült a Pozitivity társas is. Elkészítették a boldogságórán elhangzottakat összefoglaló táblázatot, valamint a Jobb Veled a Világ! oklevelet is. 

A 2.c-sek az utolsó foglalkozáson összegezték, mi mindent kell tenni-gyakorolni ahhoz, hogy jól érezzék magukat. Felidézték az egyes hónapok témáit, legkedvesebb emlékeit, elkészített alkotásait. Áttekintették az év közben alkalmazott boldogságteremtő és -fokozó technikákat, melyek a mindennapi életünket szebbé teszik, segítenek a stressz, a szorongás leküzdésében. Minden gyerek elkészítette a saját „boldogságbefőttjét”, melybe belekerült minden olyan fontos momentum, mellyel konzerválhatjuk a boldogságunkat. Mivel közben beköszöntött az igazi nyári idő, így a diákok elkészítették a saját „boldogságkoktéljukat”, majd végül megörökítették a saját, boldogságtól ragyogó arcocskájukat is. 

A 3.b-ben a gyerekek közösen gondolkodtak arról, mit jelent az, hogy a boldogság nemcsak rövid, hanem hosszú távon is építhető, különösen akkor, ha odafigyelünk önmagunkra, egymásra és a környezetünkre.  Az foglalkozás egyik központi eleme a közös alkotás volt: mindenki egy-egy szívecskére írta fel, hogy mi okoz neki örömet. Ezekből készült el a közös „Boldogságfa”, amely szimbolikusan is megmutatta, milyen sokféle dologból fakadhat boldogság – legyen az egy kedves szó, egy közös játék, egy ölelés, vagy épp a természetben töltött idő. A gyerekek őszinte és személyes válaszai – mint például az „amikor együtt van a családom” vagy az „amikor rajzolhatok” – megerősítették, hogy mennyire fontos szerepet játszanak az érzelmi kapcsolatok és az önkifejezés az öröm megélésében. Az óra során az empátia és a kreativitás is hangsúlyosan jelen volt. A gyerekek figyeltek egymás gondolataira, örömmel mutatták meg saját szívecskéket, és nyitottan osztották meg érzéseiket. Így ez az alkalom nemcsak ismeretet adott, hanem egyfajta közösségi élményt is – mélyítve a kapcsolatokat és erősítve az osztályközösséget.

A 4.b-sek a következő kérdéseket tették fel: Kinek mit jelent a boldogság? Hogyan lehet megtartani? Mit tehetünk ezért? Egy-egy szóba sűrítették bele a fogalomhoz tartozó szavakat, a színek és a megjelenítés magáért beszélt.

A 3.ab angol csoport-ban is arról esett szó, hogy „Mitől lehetünk boldogok? Mi teszi boldoggá őket?” A legtöbben a családjukat említették, hogy együtt, anya-apa-tesó kirándul, közösen vesznek részt programokon. Felmerült, hogy itt az év vége, ez nagy boldogság most a számukra, várják a családi nyaralásokat.

Galéria: https://arpad-pecs.hu/galeria/boldog-iskola-2024-25-junius/