Boldog Iskola

Boldogságórák októberben
Boldogságórák októberben
Az optimizmus hónapjában különösen fontos, hogy minden nap észrevegyük az apró örömöket, és hálát adjunk azokért a dolgokért, amik jól mennek. Ha nehézségekkel találkozunk, érdemes a tanulságot keresni bennük, nem pedig csak a kudarcot látni. A pozitív emberek társasága, a bátorító önbeszéd és a kisebb, elérhető célok kitűzése mind segíthet abban, hogy derűsebben lássuk a világot. Így fokozatosan megtanulhatjuk, hogyan maradjunk bizakodók még a nehezebb időkben is. Mindezt szem előtt tartva és megbeszélve foglalkoztak a témával osztályaink. A sok-sok beszélgetés, rajz és dalhallgatás mellett a 3.a-soknak idén is két jóbarátjuk volt, “Optimista Pista és Pesszimista Pál”, akik segítettek abban, hogy a gyerekek összegyűjtsék azokat a tulajdonságokat, amelyeket érdemes magukban erősíteni, mert segítenek átlendülni a nehezebb időszakokon; illetve melyek kerülendők, mert csak akadályoznak a boldogság elérésében. A gyerekek képregényeket terveztek és rajzoltak, amelyek központi üzenete az optimizmus fontossága volt. Az osztály angolos csoportjának a mottója az “Everything is possible” volt. Mindenki elmondta, lerajzolta az álmait, vágyait. A 3.b-sek ismét végigjárták a lépcsőket, hogy elolvassák a motiváló idézeteket, amelyek minden nap erőt adhatnak a nehézségek és kihívások leküzdésében. Ezután képregényeket terveztek és rajzoltak az optimizmusról. A hónap jeles napjai közül kiemelt figyelmet szenteltek az állatok világnapjának, a lelki egészség napjának, valamint az ölelés és a fehér bot napjának is.A 3.c-ben a világnap alkalmából alaposan megölelgették egymást, a  fehér bot napján pedig bekötött szemmel különböző feladatokat, akadályokat teljesítettek, közben megtapasztalhatták, milyen nehézségekkel kell szembenézni látássérültként. A 4.b osztályosok optimista mondatokat írtak kis szívecskékre, amelyekkel megtöltötték az optimista fájukat – így minden levél és szív jókedvet és reményt sugárzott; mesét hallgattak a világot szebben látó optimista szemüvegről, és ki-ki elkészítette a maga szemüvegét. Filmet néztek, majd megbeszélték azt az 5.A-sok és 5.B-sek, majd pozitív idézeteket gyűjtöttek. Galéria: boldogságórák-októberben/
2025. 10. 27. 12:32
Boldogságórák szeptemberben
Boldogságórák szeptemberben
Szeptember – A hála gyakorlásaAz osztályok változatos módon ismerkedtek a hónap témájával. Ráhangolóként meghallgatták a hónap dalát, majd készítettek hála befőttet, hála gyöngysort; meséket, történeteket olvastak, „hálaséta” során a  figyelmüket a körülöttük lévő dolgokra irányították, amikért hálásak lehetnek, hálafát rajzoltak, amit kitettek a tanterem ajtajára, hálaszivecskékkel dekorálták a faliújságot.  Galéria:  https://arpad-pecs.hu/galeria/boldog-iskola-25-26-szeptember/ 
2025. 10. 04. 11:44
Júniusi Boldogságórák
Júniusi Boldogságórák
A fenntartható boldogság hónapjaAz 1.a-ba eljött mindenkinek a saját tündére, és elhozta a “kívánság-kavicsaikat”, ami arra is alkalmas, hogy boldogságot, örömöt, jókedvet kívánhassuk magunknak a nehezebb pillanatokban.Közös rajzot készítettek az 1-b-sek, párban boldog ábécét írtak a gyerekek, és megkapták a Jobb veled a világ oklevelet is. A 2.a és 2.b-ben újra átbeszélték a tanév boldogságóráinak témáit. Mindenki elmondhatta melyik volt számára a legérdekesebb, legkedvesebb, illetve mi volt rá a legnagyobb hatással az idei foglalkozások közül. Felidézték mindazokat a pozitív érzelmeket, melyek segítségükre lehetnek a boldogság elérésében, valamint annak fenntartásában. Elolvasták a „Kék madár” meséjét, majd rajzot készítettek hozzá. Ismét előkerült a Pozitivity társas is. Elkészítették a boldogságórán elhangzottakat összefoglaló táblázatot, valamint a Jobb Veled a Világ! oklevelet is. A 2.c-sek az utolsó foglalkozáson összegezték, mi mindent kell tenni-gyakorolni ahhoz, hogy jól érezzék magukat. Felidézték az egyes hónapok témáit, legkedvesebb emlékeit, elkészített alkotásait. Áttekintették az év közben alkalmazott boldogságteremtő és -fokozó technikákat, melyek a mindennapi életünket szebbé teszik, segítenek a stressz, a szorongás leküzdésében. Minden gyerek elkészítette a saját „boldogságbefőttjét”, melybe belekerült minden olyan fontos momentum, mellyel konzerválhatjuk a boldogságunkat. Mivel közben beköszöntött az igazi nyári idő, így a diákok elkészítették a saját „boldogságkoktéljukat”, majd végül megörökítették a saját, boldogságtól ragyogó arcocskájukat is. A 3.b-ben a gyerekek közösen gondolkodtak arról, mit jelent az, hogy a boldogság nemcsak rövid, hanem hosszú távon is építhető, különösen akkor, ha odafigyelünk önmagunkra, egymásra és a környezetünkre.  Az foglalkozás egyik központi eleme a közös alkotás volt: mindenki egy-egy szívecskére írta fel, hogy mi okoz neki örömet. Ezekből készült el a közös „Boldogságfa”, amely szimbolikusan is megmutatta, milyen sokféle dologból fakadhat boldogság – legyen az egy kedves szó, egy közös játék, egy ölelés, vagy épp a természetben töltött idő. A gyerekek őszinte és személyes válaszai – mint például az „amikor együtt van a családom” vagy az „amikor rajzolhatok” – megerősítették, hogy mennyire fontos szerepet játszanak az érzelmi kapcsolatok és az önkifejezés az öröm megélésében. Az óra során az empátia és a kreativitás is hangsúlyosan jelen volt. A gyerekek figyeltek egymás gondolataira, örömmel mutatták meg saját szívecskéket, és nyitottan osztották meg érzéseiket. Így ez az alkalom nemcsak ismeretet adott, hanem egyfajta közösségi élményt is – mélyítve a kapcsolatokat és erősítve az osztályközösséget.A 4.b-sek a következő kérdéseket tették fel: Kinek mit jelent a boldogság? Hogyan lehet megtartani? Mit tehetünk ezért? Egy-egy szóba sűrítették bele a fogalomhoz tartozó szavakat, a színek és a megjelenítés magáért beszélt.A 3.ab angol csoport-ban is arról esett szó, hogy „Mitől lehetünk boldogok? Mi teszi boldoggá őket?” A legtöbben a családjukat említették, hogy együtt, anya-apa-tesó kirándul, közösen vesznek részt programokon. Felmerült, hogy itt az év vége, ez nagy boldogság most a számukra, várják a családi nyaralásokat.Galéria: https://arpad-pecs.hu/galeria/boldog-iskola-2024-25-junius/ 
2025. 06. 18. 17:39
A hónap csoportja
A hónap csoportja
Iskolánk  2020-ban csatlakozott a Boldog Iskola Programhoz, mely célja, hogy fejlessze a boldogabb és kiegyensúlyozottabb életre való képességet.  Ennek keretében minden hónapban különböző témákat dolgoznak fel, járnak körül a résztvevő csoportok. Májusi foglalkozásaival, mely a testmozgást és az egészséges életmód gyakorlását tűzte ki célul,  2.c osztályunk elnyerte “A hónap csoportja” címet. A foglalkozásokat Takács Attiláné tanítónő vezeti.Gratulálunk!
2025. 06. 18. 05:29
Májusi Boldogságórák
Májusi Boldogságórák
A testmozgás és az egészséges életmód gyakorlásaHűen a májusi téma mottójához a hónap során minden résztvevő osztály nagyon aktív volt. A gyerekek sokat sportoltak, mozogtak, és részt vettek a kihívás napi futáson is.Az 1.a osztályosok ügyeltek rá, hogy az uzsonnás dobozba kerüljön sok zöldség és gyümölcs is. Az 1.b-sek okostányért készítettek. A 2.a és 2.b az egészségről való sok-sok beszélgetés mellett májusra időzítette az osztálykirándulást, ahol számtalan mozgásformát kipróbálhattak a gyerekek: ügyességi feladatokban vettek részt, lovagolhattak, szalmabálákon ugráltak …és számtalan egyéb játékban vehettek részt.A 2.c-ben a játék és sport mellett mindenki beszámolt a kedvenc sportjáról, illetve arról, hogy milyen sportokat, mozgásformákat próbálna ki, ha lenne rá lehetősége.A 3.b-sek arról is beszélgettek, hogy a mozgás nemcsak az egészségünknek tesz jót, hanem boldoggá is tehet minket. Amikor sportolunk, játszunk, futunk, táncolunk, vagy akár csak sétálunk, a testünk boldogsághormonokat termel, amitől jobb lesz a kedvünk. Mozgásos játékokat játszottak (pl. mozgásos memória, zenés torna). Az egészséges életmód vitalitás részét domborították ki a 4.b-sek, melynek magyarázatában az életerő, lelkesedés szavak segítettek. A 3.ab angolos csoportjának tagjai összegyűjtötték az egészséges ételek, gyümölcsök, zöldségek neveit angolul, és szófelhőbe rendezték, majd bemutatták kedvenc sportágukat.További képek: https://arpad-pecs.hu/galeria/boldog-iskola-2024-25-majus/
2025. 06. 11. 16:30
Boldogság futás a kihívás napján
Boldogság futás a kihívás napján
Idén is cssatlakoztak alsós diákjaink a kihívás napi futáshoz május 28-án, melyet minden évben meghirdet a Magyar Szabadidősport Szövetség. A  "Boldogság futás" során alsós diákjaink együtt futották körbe az iskola melletti kis területet, majd az iskola épületét.További képek: http://arpad-pecs.hu/galeria/boldogsag-futas/  
2025. 05. 29. 15:08
Áprilisi Boldogságórák
Áprilisi Boldogságórák
ÁPRILSBAN a megbocsátás volt a boldogságóráink témája. Az 1.b-sek  “bocsi” kártyákat készítettek, és beszélgettek arról, hogy ez milyen érzés, kivel történt már ilyen, hogy kell megbocsátani és bocsánatot kérni, és mennyire fontos ennek az érzésnek a feldolgozása. A mai világban nehezen kérnek bocsánatot a gyerekek egymástól, vagy inkább csak odamondják, de nem úgy gondolják. Ennek módját szituációs gyakorlatokkal próbálták finomítani és elsajátítani. A 2.a, 2.b és 2.c osztályosok a következő kérdésekre keresték a választ: “Miért fontos bocsánatot kérni? Miért bocsássunk meg másoknak? Hogyan kérjünk bocsánatot?”  Meghallgatták a  megbocsátás dalát, majd közösen felidéztek olyan történéseket, amikor bocsánatot kellett kérniük a tettükért vagy a szavaikért, illetve olyanokat is, melyek során tőlük kértek bocsánatot valamiért. Átismételték a “varázsszavakat”, melyek segítségével megbocsátást kérhetnek, majd el is játszottak pár szituációt, amikor szükség lehet ezekre a kifejezésekre. Elkészítették a megbocsátás pillangóit, amik segítségével megszabadultak a rossz érzéseiktől. A 2.c-sek a méhek napjának témáit is feldolgozták. A 3.b osztályosok fontos kérdésekkel kezdték a téma megbeszélését: Mi a megbocsátás? Miért fontos megbocsátani?  Hogyan tudunk megbocsátani? A válaszok sok érdekes megoldást eredményeztek. A beszélgetések és  játékok után bocsánatkérő kártyákat készítettek.Galéria: https://arpad-pecs.hu/galeria/boldog-iskola-2024-25-aprilis/ 
2025. 05. 14. 06:01
Márciusi Boldogságórák
Márciusi Boldogságórák
Az apró örömök élvezeteMinden osztályban téma volt annak felismerése, hogy nem csak a nagy dolgok jelenthetnek boldogságot. Fontos, hogy minden napra találjunk legalább egy olyan dolgot, aminek tudunk örülni. A boldogság világnapjához kapcsolódva a gyerekek összegyűjtötték, lerajzolták mindazt, aminek örülni szoktak, ezáltal nemcsak önmagukat, hanem társaikat is jobban megismerhették. Nem feledkeztek meg arról sem, hogy nemcsak kapni, hanem adni is jó, azaz örömet okozhat másoknak örömet szerezni. A téma egyik mottója lett az „amit adsz, azt kapod” mondás.A kisdiákok kreatív feladatokkal járták körbe a fogalmat, a boldogság szó betűivel alkottak mondatokat, melyek mindegyike az élet örömeit tükrözte; örömkereső nagyítót készítettek, meséket, dalokat hallgattak; angolórán szófelhőbe gyűjtötték a szavakat.Ismét ötletes és színes alkotások születtek. Galéria: https://arpad-pecs.hu/galeria/boldog-iskola-2024-25-marcius/  
2025. 04. 12. 06:49
Februári Boldogságórák
Februári Boldogságórák
A február a “megküzdési stratégiák” hónapja. Az osztályok tovább gondolták a célok elérése témakört, és azzal folytatták a hónap témáját, hogy kire számíthanak a bajban, ki az, aki mindig mellettük áll. Ötleteket gyűjtöttek azzal kapcsolatban, hogy mi segíthet a stressz leküzdésében, és felidéztek számos relaxációs, nyugtató gyakorlatot, és tanultak újakat is. Voltak, akik kis időre “szuperhősökké” váltak, és összegyűjtötték mindazokat a “szuperképességeket, szupererőket”, amivel szívesen rendelkeznének. Mesék segítségével értelmezték és megbeszélték, hogy a mindennapokban is viselkedhetünk hősként. Sokféle alkotás is készült a téma kapcsán.Képgaléria: https://arpad-pecs.hu/galeria/boldog-iskola-2024-25-februar/ 
2025. 03. 14. 05:12
Januári Boldogságórák
Januári Boldogságórák
Januárban a „Célok kitűzése és elérése” volt a téma. Ez nagyon aktuális volt a félévhez közeledve, azt elhagyva. Minden osztályban, így az elsőkben is téma volt a tanulmányi munka értékelése, a 2. féléves célok kitűzése, a családban, közösségben vállalt feladatok, mindennapi célok megvalósítása. Voltak, akik távolabbi célokról is álmodoztak: focimezt készítettek maguknak, vagy az állatorvosi rendelő megnyitásán gondolkodtak, sőt az énekes-táncos karrier is felcsillant. Mindezt berajzolták egy képkeretbe.A 2. osztályosok befőttesüvegbe tették az éves céljaikat, amit majd jövő januárban fognak kibontani. Motivációs lépcsőt készítettek, mely a céljaik felé vezető utat jelképezi. A „Megpróbálom! Meg tudom csinálni! Nem adom fel! El fogom érni a célom!” voltak a legfontosabb jelmondatok.A 3. osztályosok „jövőlátó varázsszemüveget” vettek fel, és elképzelték, mi lesz velük 5, 10, 15 év múlva, és elképzelték azt is, hogy milyen lenne egy álomnyaralás. A beszélgetések során szóba kerültek a példaképek is, illetve a kitartó munka fontossága. A 4. osztályosok beszélgetéseket folytattak arról, mik a közös és az egyéni célok, hogyan oldhatják meg a nehéz feladatokat, és hogy kitartás és szorgalom is szükséges a célok eléréséhez. Minden osztályban sokféle alkotás született a témához kapcsolódva:  https://arpad-pecs.hu/galeria/boldog-iskola-2024-25-januar/ 
2025. 02. 13. 13:53
Decemberi Boldogságórák
Decemberi Boldogságórák
A boldogító jócselekedetek hónapjaA hónap mottójához hűen sok olyan programon vettek részt diákjaink, amely révén megtapasztalhatták, hogy jó adni. A karácsonyi projektnapon sokféle ötletes ablak-, ajtó- és teremdekorációval öltözött díszbe iskolánk, és a már hagyományos városi fényfestő versenyre is küldtek pályamunkákat. Saját készítésű ajándékokat terveztek, mellyel családtagjaikat, barátaikat  lepték meg. Több osztályunk szeretet-lapokat küldött más települések iskolásainak. A gyerekek kedves üzeneteket, jókívánságokat fogalmaztak meg. A felkészülés, a levélírás és a kapott levelek olvasása is remek hangulatban telt. Gondoltak az oviskokra és az idősekre is.  Ünnepi műsorral készültek a környék óvodásainak. A Németh László Utcai Tagóvoda és a Kék Elefánt Evangélikus Óvoda középsős és leendő elsős kisgyermekei látogattak el hozzánk, hogy velünk együtt készüljenek a karácsonyra, és megható műsorral látogattak el a malomvölgyi Baptista Szeretetszolgálat Szeretetotthonába. A diákok dallal, zenével és szeretetteljes jelenlétükkel varázsoltak mosolyt az ott élők arcára, és igazi ünnepi hangulatot teremtettek. Elindultak az adománygyűjtő akciók is. Idén is a Szent Ágota Alapítványt és a Cipősdoboz akciót támogattuk.  A Luca-napi csereberén a kisdiákok elhozták régi, megunt tárgyaikat, hogy azokat számukra érdekesebbre, újabbra cseréljék. A játékok, könyvek, plüssállatkák annak a jegyében találtak új gazdára, hogy nem kell kidobni, ami már nekünk nem kell, mert lehet, hogy más még örömét leli benne.Képgaléria: https://arpad-pecs.hu/galeria/boldog-iskola-2024-25-december/ 
2025. 01. 02. 07:30
Novemberi Boldogságórák
Novemberi Boldogságórák
Boldog Iskola Program novemberi témája a társas kapcsolatok és a barátság volt.Ez alkalomból sokféle rajz és alkotás készült, meséket olvastak, dalokat hallgattak a gyerekek a téma kapcsán. Természetesen a beszélgetések, játékok sem maradtak el. Kirakót készítettek, melynek elemeivel is a kapcsolódást, összetartozást példázták. Különböző anyagokból barátságkarkötők készültek, melyeket néhány kedves szó kíséretében adtak át egymásnak. A 3.c-ben egy terápiás kutyus is járt, hogy megmutassa ő is, milyen fontos a barátság és a kapcsolatok. További képek:  https://arpad-pecs.hu/galeria/boldog-iskola-2024-25-november/
2024. 12. 14. 12:57
Boldogságórák szeptemberben és októberben
Boldogságórák szeptemberben és októberben
Ebben a tanévben iskolánk minden alsó tagozatos osztálya bekapcsolódott a Boldog Iskola Programba.A szeptember a HÁLA gyakorlásának hónapja volt. Ebből az alkalomból minden alsós osztályunk és boldogságórás csoportunk elkészítette saját „HÁLA-szívét”, és 21-én, a hála világnapján körülsétáltuk az iskolát. Az osztályok részletes programjai: szeptember-a-hála-hónapja.pdfKépgaléria: https://arpad-pecs.hu/galeria/boldog-iskola-2024-25-szeptember/Október - az optimizmus gyakorlása. Az osztályok meghallgatták a hónap dalát, motiváló, biztató mondatokat gyűjtöttek, átolvasták és megbeszélték a folyosó lépcsőin lévő motivációs idézeteket is, optimista szemüveget készítettek; sokféle, változatos módon járták körül a témát ebben a hónapban is:Az osztályok részletes programjai: október-az-optimizmus-hónapja.pdfKépgaléria: https://arpad-pecs.hu/galeria/boldog-iskola-2024-25-oktober/ 
2024. 10. 29. 11:30
A hála világnapja - szeptember 21.
A hála világnapja - szeptember 21.
Iskolánk évek óta tagja a Boldog Iskola programnak. Résztvevő osztályaink szeptemberben a hála témáját járták körül.Az 1.a és 1.b még csak most csatlakozott a programhoz, ezért a hónap elején arról beszélgettek kinek mit jelent a boldogság. A hála kapcsán: meghallgatták a hála-dalt, színeztek, rajzoltak, és elkészítették a rajzos hála-fát, valamint egy hála-levelet. Sokat beszélgettek arról, hogy miért lehetünk hálásak, és hogyan lehet ezt az érzést kifejezni. Nagyon szép gondolatokat fogalmaztak meg a gyerekek.A 2.a osztály szeptemberben a köszönöm szó jelentésével ismerkedett, és használatát szorgalmasan gyakorolta. Az osztályközösségben az "azt szeretem benned" játékot játszották. A köszönöm szó jelentése kapcsán sok szót ejtettek a HÁLA szó jelentéséről és arról, hogyan és miért fontos, hogy elmondjuk másoknak is, ha valamiért hálásak vagyunk. Nagy kacagások kísérték a közös játékokat. Elkészítették a közös hála-fát is, mely egy mesebeli varázsfa, mindenféle színű és formájú levelek együtt hajtanak rajta.A 2.c osztályosok is hálafát készítettek. Dalokat hallgattak, táncoltak, énekeltek, beszélgettek arról, hogy ki miért hálás.  A boldogságórákat a 3.a osztály is beszélgetéssel indította, melynek során nagyon sok szép gondolatot megfogalmaztak a gyerekek a hálával kapcsolatban. Sokat beszélgettek a családról és a barátokról, a közösen töltött időkről, programokról. Egy színes szívecskében gyűjtötték össze, ki miért hálás. Az így elkészült tablót saját kisgyermekkori képeikkel egészítették ki. A 4.c osztályosok az óra elején meghallgatták a Hála dalt, melyet el is énekeltek.  A Hála mese felolvasása után megbeszélték, mi a hála, és ezt rajzban is kifejezték. A 7.B-sek a hála világnapja alkalmából plakátot készítettek, vagy lerajzolták és megnevezték, hogy mikor és miért éreztetek hálát az adott időszakban. A rajzokon változatos dolgok szerepeltek. Volt, aki hálás volt azért, mert lehet kutyája, mások a családjukért, a családdal együtt töltött időért voltak hálásak, vagy azért, hogy békében élhetnek. Egy tanuló azért érzett hálát, mert egészségesen született, ezt rajzban fejezte ki. A hálával kapcsolatosan idézeteket is gyűjtöttek.
2023. 10. 06. 15:48
A boldogság világnapján
A boldogság világnapján
Iskolánk az Örökös Boldog Iskola címmel büszkélkedik, így a rendszeres foglalkozásokon kívül március 20-án - a boldogság világnapján - az alsóban minden osztály legalább 1 órában szervezett valamilyen, a témával kapcsolatos programot. Ezek között szerepelt mesefilmnézés (Mi a boldogság?), mesefeldolgozás (A boldogság kék madara), szókereső játékok, rajz- és szófelhőkészítés, beszélgetés a boldogságról, plakátkészítés, közös éneklés, zenehallgatás, megnézték Magyarország 2022-es boldogságtérképét.A jeles nap iskolai szervezője Kata Viktória, a Boldog Iskola program koordinátora volt.
2023. 03. 22. 16:19