Híreink

Tábori élmények
Tábori élmények
Július 10-16 között 55 felső tagozatos és 7 ifi vett részt balatonfenyvesi táborunkban. Az időjárás kegyes volt, így a fürdés mellett sok-sok vidám program: lézarharc, kézműves foglalkozások, ékszerkészítés, hennázás, batikolás, mindenféle sport és játék várta a résztvevőket. Köszönjük a táborvezetőnek, Markó Borbála tanárnőnek és a többi kollégának a szervezést!
2025. 07. 18. 06:36
Tankönyvlisták a 2025-2026. tanévre
Tankönyvlisták a 2025-2026. tanévre
1.évfolyam.pdf2.évfolyam.pdf3.évfolyam.pdf4.évfolyam.pdf5.évfolyam.pdf6.évfolyam.pdf7.évfolyam.pdf8.évfolyam.pdf9.évfolyam.pdf10.évfolyam.pdf11.évfolyam.pdf12.évfolyam.pdfA tankönyvosztás időpontjáról a későbbiekben adunk tájékoztatást.
2025. 07. 14. 06:38
Szükséges taneszközök a 2025-2026. tanévre
Szükséges taneszközök a 2025-2026. tanévre
Alsó tagozat: taneszközjegyzék-alsó __2025-2026.pdfFelső tagozat és nyolcosztályos gimnázium: taneszközjegyzék-5-12.__2025-2026.pdf
2025. 07. 04. 13:30
Nyári adminisztrációs ügyelet
Nyári adminisztrációs ügyelet
Ügyintézés, adminisztrációs ügyelet2025. július 4-ig: munkanapokon 8-13 óráig.A továbbiakban 9-13 óra között a következő szerdákon: 07.09. / 07. 23. / 08.06. / 08.19. (kedd)Email-címünk: []fon: 06-72/450-351 Az osztályozó- és javítóvizsgák időpontja: 2025. 08. 26. KEDD 8:00Az osztályozó- és javítóvizsgák követelményei: Osztályozó- és javítóvizsgák követelményei | AFG Pécs (arpad-pecs.hu)
2025. 07. 01. 12:59
Bronz Szintre léptünk!
Bronz Szintre léptünk!
Beszámoló az Aktív Iskola Programról2025. június 27-28-án rendezték meg az Aktív Iskola tanévzáró eseményét Várgesztesen. Ezen a két napon hasznos szakmai előadásokat hallgathattak meg pedagógusaink, valamint élménygazdag csapatépítő programokon vehettek részt. A programok során egy díjátadó ünnepségre is sor került, ahol az intézményeknek a tanév során történő szintlépéseket kellett bemutatniuk. Iskolánk, a tavalyi Klub Szint elérése után, a második Aktív Iskolai tanévében a programban teljesített szempontok alapján Bronz Szintet ért el .A program koordinátora iskolánkban Vadas András tanár úr. Köszönjük neki is és a programban résztvevőknek a sok-sok munkát, és további sikereket kívánunk!
2025. 07. 01. 12:54
Évzáró ünnepély
Évzáró ünnepély
 A tanévzáró rendezvényen kitűnő vagy jeles tanulmányi eredményéért számos diákunk részesült jutalomban, melyet iskolánk igazgatójától vehettek át ünnepélyes keretek között . Gratulálunk diákjainknak!Kitűnő és jeles tanulóink: kitünő/jeles-tanulmányi-eredményt elértek 2024-25.pdf
2025. 07. 01. 12:20
Ismerd meg varázslatos környezetünket! - tehetséggondozás az Árpádban
Ismerd meg varázslatos környezetünket! - tehetséggondozás az Árpádban
Iskolánk 64 órás tehetséggondozó foglalkozássorozatot szervezett, mely vezetője Györei Szabina Kinga és dr. Kiss Ibolya tanárnő volt.  Az iskola 5-10. évfolyamos tanulói közül 16 fő látogatta a szakkört a 2024-25-ös tanévben. A tevékenységek között szerepelt a világot felépítő négy őselem közül a föld/talaj, a víz és a levegő kémiájának és fizikájának megismerése révén a természettudomány iránt érdeklődő diákok segítése, motiválása  A kezdeti nehézségek után – eszközök hiányában - a szakkörös diákok óriási lendületet kaptak: különböző helyekről származó vizeket vizsgáltak kémiailag, végigvették a víztisztítás menetét, építettek víztisztító berendezést, kémiailag elemeztek különböző helyekről származó talajmintákat, vizsgálták a talaj vízáteresztő képességét, kristályt növesztettek, ásványokat bányásztak, robbantottak. A vízhez és a talajhoz kapcsolódóan megfigyelték a jég olvadását, a vízkerék működését, a felületi feszültséget a természetben, építettek teherautót, dugattyúval és vízzel működő hidraulikus markolót, robotkezet, katapultot. A levegő vizsgálatánál a környezetszennyezés csökkentése és a fenntarthatóság ugyanolyan fontos szempont volt, mint a víznél és a talajnál. A foglalkozásokon végeztek az iIdőjárás megfigyelésével kapcsolatos vizsgálatokat is: az iskolai műszeren a légnyomással, légszennyezéssel kapcsolatos adatokat összegyűjtötték és elemezték. Megbeszélték a napelem, napkollektor közötti különbséget, és az öko-tudatosság, a megújuló energiaforrások szellemében építettek szélerőművet, megfigyelték a különböző papírrepülő-modellek légellenállását. Egyes diákok tünetei kapcsán beszélgettek a tavaszi allergiás időszakban a levegőbe kerülő pollenekről és azok egészségre gyakorolt hatásáról. Egy közösségi program is helyet kapott a pályázat keretein belül: a diák-szülő- tanár csapatépítésre remek lehetőséget adott a Pécs ZOO környéki szabadtéri szabadulószoba 12 megoldandó feladattal és maga a pécsi Állatkert is. 2025. június 18-án egy tanulmányút is megvalósult a programban: egy napot Mosonmagyaróváron töltöttek a résztvevők a Futura Parkban. Az élményközpont négy szintjén a diákok felfedezték a természet négy őselemének titkait, valamint a Szigetköz növény- és állatvilágát. Részt vettek egy 5D-s vetítésen is, amit – főként a lányok - nagy sikítások-visítások közepette élveztek. A Tesla-küldetésben a műszaki jellegű logikus nyomozói gondolkodásmód került előtérbe. A három csapat egymástól csak percekre lemaradva oldotta meg a feladatot, de mindenki érmes lett, így oklevelet is kaptak. Iskolánk  június 13-i tehetségnapján az iskola tanulói  kísérleteket bemutató rendhagyó fizikaórán is részt vettek, melyet egy meghívott előadó tartott. A 7-10. évfolyamos tanulók élvezték a vicces fizika show kísérleteit, amelyeket az előadás után a bátrabbak ki is próbálhattak. Ezáltal sikerült felkelteni a diákok érdeklődését a fizika, a kémia, a természettudományok, illetve a környezetünk megismerése iránt. A szakkörön résztvevő diákok a kötelező óráik felett vállalták a heti kétórás foglalkozást, amelyet az elejétől a végéig élveztek. Reméljük, örök élmény marad számukra!Az utazás és a programok teljes költségét az NTP-TEHETSÉG-24-es pályázat fedezte, melynek a Nemzeti Tehetség Program keretében a Kulturális és Innovációs Minisztérium a támogatója.Galéria: https://arpad-pecs.hu/galeria/ismerd-meg-varazslatos-kornyezetunket/ 
2025. 06. 27. 13:55
Tanulmányutak és rendhagyó tanórák
Tanulmányutak és rendhagyó tanórák
 A II. Országos Diák Sajtófotó Kiállítás megnyitóján, majd rendhagyó médiaismereti órán vettek részt a Tudásközpontban 9. osztályosaink. Az Igaz vagy kamu? című beszélgetésen a közösségi média jelenségei, az influenszerek és a hiteles információ kérdései álltak a középpontban. A program iskolai szervezője Kiss Gellért tanár úr volt. A 11. évfolyam tanulói június 18-án a Paksi Atomerőműbe tettek látogatást. A látogatóközpontban megtekinthették, hogyan is működik az atomreaktor, majd jártak az üzemi területen is, láthatták a reaktor- és a turbinacsarnokot, ahol a villamos áramot előállítják. A látogatás során szó volt arról is, hogyan oldják meg Magyarországon a radioaktív hulladékok tárolását. A programot Tóthné Deák Nikoletta tanárnő szervezte.
2025. 06. 23. 06:09
Elballagtak a végzős 8. osztályosok
Elballagtak a végzős 8. osztályosok
Tarisznyával a vállukon utoljára járták körbe a feldíszített iskolát ballagó 8. osztályosaink. Az ünnepi beszédeket és műsort követően feltűzték szalagjukat az iskolazászlóra, majd iskolánk igazgatója átadta a jutalmakat a jó tanulmányi eredményekért és a közösségért végzett munkáért, továbbá megköszönte a Szülői Munkaközösségben tevékenykedő szülőknek a sok segítséget. Az utolsó tanítási napon az osztály emlékképpen tulipánfát ültetett iskolánk udvarán.Galéria: https://arpad-pecs.hu/galeria/8-osztalyos-ballagas/
2025. 06. 22. 07:26
Júniusi Boldogságórák
Júniusi Boldogságórák
A fenntartható boldogság hónapjaAz 1.a-ba eljött mindenkinek a saját tündére, és elhozta a “kívánság-kavicsaikat”, ami arra is alkalmas, hogy boldogságot, örömöt, jókedvet kívánhassuk magunknak a nehezebb pillanatokban.Közös rajzot készítettek az 1-b-sek, párban boldog ábécét írtak a gyerekek, és megkapták a Jobb veled a világ oklevelet is. A 2.a és 2.b-ben újra átbeszélték a tanév boldogságóráinak témáit. Mindenki elmondhatta melyik volt számára a legérdekesebb, legkedvesebb, illetve mi volt rá a legnagyobb hatással az idei foglalkozások közül. Felidézték mindazokat a pozitív érzelmeket, melyek segítségükre lehetnek a boldogság elérésében, valamint annak fenntartásában. Elolvasták a „Kék madár” meséjét, majd rajzot készítettek hozzá. Ismét előkerült a Pozitivity társas is. Elkészítették a boldogságórán elhangzottakat összefoglaló táblázatot, valamint a Jobb Veled a Világ! oklevelet is. A 2.c-sek az utolsó foglalkozáson összegezték, mi mindent kell tenni-gyakorolni ahhoz, hogy jól érezzék magukat. Felidézték az egyes hónapok témáit, legkedvesebb emlékeit, elkészített alkotásait. Áttekintették az év közben alkalmazott boldogságteremtő és -fokozó technikákat, melyek a mindennapi életünket szebbé teszik, segítenek a stressz, a szorongás leküzdésében. Minden gyerek elkészítette a saját „boldogságbefőttjét”, melybe belekerült minden olyan fontos momentum, mellyel konzerválhatjuk a boldogságunkat. Mivel közben beköszöntött az igazi nyári idő, így a diákok elkészítették a saját „boldogságkoktéljukat”, majd végül megörökítették a saját, boldogságtól ragyogó arcocskájukat is. A 3.b-ben a gyerekek közösen gondolkodtak arról, mit jelent az, hogy a boldogság nemcsak rövid, hanem hosszú távon is építhető, különösen akkor, ha odafigyelünk önmagunkra, egymásra és a környezetünkre.  Az foglalkozás egyik központi eleme a közös alkotás volt: mindenki egy-egy szívecskére írta fel, hogy mi okoz neki örömet. Ezekből készült el a közös „Boldogságfa”, amely szimbolikusan is megmutatta, milyen sokféle dologból fakadhat boldogság – legyen az egy kedves szó, egy közös játék, egy ölelés, vagy épp a természetben töltött idő. A gyerekek őszinte és személyes válaszai – mint például az „amikor együtt van a családom” vagy az „amikor rajzolhatok” – megerősítették, hogy mennyire fontos szerepet játszanak az érzelmi kapcsolatok és az önkifejezés az öröm megélésében. Az óra során az empátia és a kreativitás is hangsúlyosan jelen volt. A gyerekek figyeltek egymás gondolataira, örömmel mutatták meg saját szívecskéket, és nyitottan osztották meg érzéseiket. Így ez az alkalom nemcsak ismeretet adott, hanem egyfajta közösségi élményt is – mélyítve a kapcsolatokat és erősítve az osztályközösséget.A 4.b-sek a következő kérdéseket tették fel: Kinek mit jelent a boldogság? Hogyan lehet megtartani? Mit tehetünk ezért? Egy-egy szóba sűrítették bele a fogalomhoz tartozó szavakat, a színek és a megjelenítés magáért beszélt.A 3.ab angol csoport-ban is arról esett szó, hogy „Mitől lehetünk boldogok? Mi teszi boldoggá őket?” A legtöbben a családjukat említették, hogy együtt, anya-apa-tesó kirándul, közösen vesznek részt programokon. Felmerült, hogy itt az év vége, ez nagy boldogság most a számukra, várják a családi nyaralásokat.Galéria: https://arpad-pecs.hu/galeria/boldog-iskola-2024-25-junius/ 
2025. 06. 18. 17:39
Varázspálca Díjat kapott
Varázspálca Díjat kapott
Gratulálunk kollégánknak, Csobánné Emberovics Mónikának, aki szülői kezdeményezésre megkapta a Szurikáta Alapítvány a Diabéteszes Gyerekekért Varázspálca Díját a rábízott a diabéteszes gyerekekért végzett felelősségteljes és odaadó munkájáért! Mi is köszönjük a munkáját! 
2025. 06. 18. 16:40
A hónap csoportja
A hónap csoportja
Iskolánk  2020-ban csatlakozott a Boldog Iskola Programhoz, mely célja, hogy fejlessze a boldogabb és kiegyensúlyozottabb életre való képességet.  Ennek keretében minden hónapban különböző témákat dolgoznak fel, járnak körül a résztvevő csoportok. Májusi foglalkozásaival, mely a testmozgást és az egészséges életmód gyakorlását tűzte ki célul,  2.c osztályunk elnyerte “A hónap csoportja” címet. A foglalkozásokat Takács Attiláné tanítónő vezeti.Gratulálunk!
2025. 06. 18. 05:29
Gimnáziumi beiratkozáshoz
A szülőknek/törvényes képviselőknek 2025. június 18. és 2025. június 26. közötti időszakban lehetősége van arra, hogy a gyermekeik adatait előzetesen, online módon beküldjék a középfokú iskolákba az e-Ügyintézésen keresztül a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítségével. Itt találják a folyamat leírását:Felhasználói útmutató - Beiratkozás Tankerületi Központ fenntartásában működő középfokú intézménybe
2025. 06. 17. 13:56
Díjazott tanáraink
Díjazott tanáraink
A Pécsi Tankerületi Központ pedagógusnapi ünnepségére négy tanárunk is meghívást kapott. Páhi Zsuzsanna tanárnő a Miniszter Elismerő Oklevele kitüntetésben részesült, Hegedűsné Rabatin Gabriella igazgatóhelyettes, Lengyel Lejla tanítónő és Békei Mária tanárnő a Pécsi Tankerületi Központ Elismerő Oklevelét kapta.  A tanév végén két tanárunk részesült Árpád-díjban az iskolánkért végzett kiemelkedő munkájáért. Az Árpád Gimnázium Alapítvány dját kapta Puglics Éva igazgatóhelyettes és Markó Borbála tanárnő.  Mindannyiuknak gratulálunk, és további sikereket kívánunk!
2025. 06. 16. 15:05
Tehetségnap
Tehetségnap
A Tehetségnapon több érdekes, kiváló program zajlott iskolánkban sok élményt nyújtva diákjainknak. Bemutatták alkotásaikat a tűzzománc tehetségműhely tagjai, rajzkiállítás nyílt, diákjaink betekinthettek a Próbáld ki! Fedezd fel! szakkör munkájába, és az Ismerd meg varázslatos környezetünket! című NTP-s pályázatnak köszönhetően érdekes fizikai kísérleteket nézhettek. Eredményes versenyzőink beszéltek a felkészülésről és a siker titkáról, és zenészek, szavalók mutatták be tehetségüket.Köszönet tanárainknak, tanítóinknak - Kata Viktóriának, Nagy Róbernek, Tóthné Deák Nikolettának, Joós-Békési Andrásnak, Györei Kingának és dr.Kiss Ibolyának, Szakonyi Zsuzsannának, Hegedűsné Kenyeres Mariannának, továbbá mindazoknak, akik a felkészítették a bemutatókra a diákokat, szakkörösöket, illetve köszönjük Puglics Éva igazgatóhelyettesnek a nap szervezését, koordinálását.További fotók, képgaléria: https://arpad-pecs.hu/galeria/tehetsegnap-2025/Tűzzománc alkotások: https://arpad-pecs.hu/galeria/a-tuzzomanc-szakkorosok-alkotasaibol/ 
2025. 06. 14. 07:26